برکناری مدیرعامل و تعیین سرپرست دماوند انرژی غیرقانونی است؟

نامه‌ای که محمدرضا مهرافشان خطاب به رئیس هیات مدیره دماوند انرژی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، مدیرعامل شستان، مدیرعامل تاپیکو و مدیرعامل گسترش نفت و گاز پارسیان ارسال کرده است نشان می‌دهد صورتجلسه‌ی تعیین سرپرست و پایان همکاری با مدیرعامل تنها به امضای یک عضو هیات مدیره، و از قضا همان عضوی که خود را سرپرست کرده رسیده است و دو امضای دیگر فاقد سمت در هیات مدیره بوده‌اند و دو عضو هیأت مدیره از امضا امتناع کرده‌اند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در این نامه که یک نسخه از آن به خبرگزاری نفیرنفت رسیده است، مهرافشان خطاب به رئیس هیات مدیره دماوند انرژی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، مدیرعامل شستان، مدیرعامل تاپیکو و مدیرعامل گسترش نفت و گاز پارسیان ارسال کرده است، آمده است:

«احتراماً بازگشت به نامه با شماره جعلی ۳۶/۵۹۷۹۸-۱ ص پ مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۶ با موضوع عزل مدیر عامل و تعیین خودتان به عنوان سرپرست شرکت به استناد صورتجلسه شماره ۳۰۵ مورخ ۰۹/۰۷/۱۴۰۳ هیات مدیره به استحضار می رساند اولاً باعث بسی تاسف است که صورتجلسه مورد اشاره با امضای افرادی ارائه شده است که در حال حاضر فاقد سمت در هیات مدیره می باشند. آنگونه که قطعاً مستحضر هستید، مطابق با صورتجلسه شماره ۲۹۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ ترتیب سمت های هیات مدیره شرکت دماوند انرژی عسلویه به شرح زیر است : عضو هیات مدیره تهیه و ارائه صورتجلسه شماره ۳۰۵ است . آقای بهنام انصاری رئیس هیات مدیره ، آقای هادی امیر شقاقی نائب رئیس هیات مدیره ، آقای هادی قنواتی این در حالیست که صورتجلسه شماره ۳۰۵ صدرالذکر تنها به امضای شما به عنوان عضو هیات مدیره رسمی شرکت رسیده و امضای آقایان علیرضا دائمی و حامد فریور در ذیل صورتجلسه فاقد موضوعیت است. افزون آنکه اعضای هیات مدیره قانونی شرکت نسبت به مراتب اظهار بی اطلاعی می کنند که این امر نشان از سوء نیت شما و سایر امضاء کنندگان در ثانیاً : جایگاه سرپرست در شرکتهای تجاری اعتبار نداشته و مطابق با ماده ۱۲۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت تعیین رئیس هیات مدیره به عنوان مدیر عامل شرکت نیازمند اکثریت سه چهارم اعضا حاضر در مجمع است. این در حالیست که مصوبه ارائه شده توسط شما هم از نظر نصاب و هم از نظر مرجع صدور فاقد اعتبار است. على هذا به استناد نامه ای که از نظر شماره مجعول و از حیث اعتبار صورتجلسه پیوست آن مخدوش است، تحت هیچ عنوان حق مداخله در امور اجرایی شرکت را نداشته و کلیه عواقب قانونی ناشی از آن بر عهده شما می باشد.

با توجه به اینکه امضا کنندگان ذیل صور تجلسه با علم به فقدان سمت خود نسبت به امضاء صور تجلسه با عنوان عضوهیات مدیره اقدام نموده اند. مراتب پیگیری قضایی از طرف شرکت انجام خواهد شد.»