کاهش بیش از ۲۰ درصدی صادرات پتروشیمی سنگاپور

صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور در دسامبر سال 2022 میلادی نسبت به دوره مشابه سال پیش از آن 20 درصد کاهش یافت.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، آمارهای مؤسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور حکایت از این دارد که ارزش صادرات پتروشیمی این کشور آسیایی در دسامبر ۲۰۲۲ با ۲۰.۷ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه پارسال به یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار رسید و این شرایط کل صادرات داخلی غیرنفتی را هم تحت تأثیر قرار داد.

آمارهای مؤسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور نشان می‌دهد مجموع صادرات غیر نفتی این کشور در دسامبر ۲۰۲۲ با ۲۰.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید، به‌طوری که این رقم در نوامبر ۲۰۲۲ افزایش ۱۴.۷ درصدی را ثبت کرده بود.

صادرات کالاهای غیر الکترونیکی که شامل پتروشیمی و محصولات دارویی می‌شود، در ماه دسامبر با ۲۱.۳ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۱ میلیارد دلار رسید، در حالی که در ماه نوامبر کاهش ۱۲.۸ درصدی را هم ثبت کرده بود.

صادرات کالاهای غیر الکترونیکی سنگاپور به چین در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد کاهش یافت و صادرات این کالاها به هشت مقصد از ۱۰ مقصد صادراتی سنگاپور در دوره مورد بررسی با افت روبه‌رو شد.

صادرات مواد شیمیایی اولیه سنگاپور به چین در ماه دسامبر نسبت بهدوره مشابه پارسال ۶۵.۷ درصد کاهش یافت، در همین حال صادرات محصولات پتروشیمی این کشور آسیایی به اندونزی هم ۳۶.۷ درصد پایین آمد.