افزایش قیمت جهانی نفت در پی اظهارات مقام ارشد آژانس بین المللی انرژی

در پی اظهارات مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی در خصوص لزوم بازنگری کشورهای عضو اوپک پلاس در سیاست های تولید نفت، قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ قیمت جهانی نفت خام پس از رسیدن به کف سه هفته ای خود در روز شنبه، صبح روز دوشنبه با افزایشی نسبی مواجه شده و در مسیر جبران ریزش ۸ درصدی خود قرار گرفت.

هر بشکه نفت برنت با ۱۹ سنت افزایش به ۸.۱۳ دلار افزایش یافته و معاملات آینده نفت وست تگزاس نیز با ۹ سنت افزایش به ۷۳.۴۸ دلار در هر بشکه رسیده است. دلیل اصلی کاهش قیمت نفت طی روزهای گذشته، تصویب افزایش نرخ بهره ۲۵ واحدی فدرال رزرو برای بانک های آمریکایی بوده که منجر به افزایش شاخص دلار و در نتیجه، ریزش نسبی بازارهای جهانی به ویژه بازار نفت شد.

لازم به ذکر است، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی روز یکشنبه طی سخنانی با اشاره به افزایش تقاضای نفت در چین تاکید کرد که کشورهای تولید کننده نفت باید با توجه به این نیاز، در سیاست های تولیدی خود در زمینه نفت خام تجدید نظر نمایند.

«فاتح بیرول» در خصوص افزایش تقاضا برای نفت خام در سطح جهان گفت: انتظار ما این است که تقاضا برای نفت خام طی سال جاری حدود ۵۰ درصد افزایش داشته باشد که ناشی از (افزایش تقاضا) از سوی چین است.

بیرول تاکید کرد: اگر تقاضا به شکلی قدرتمند افزایش یافته و اگر اقتصاد چین به سمت بازسازی حرکت کند، آنگاه این نیاز ایجاد خواهد شد که به نظر من، کشورهای عضو اوپک پلاس سیاست های خود را مورد بازبینی قرار دهند.