کمبود ناوگان و فرسودگی تانکرهای حمل نفت روسیه

نشریه اکونومیک تایمز هند از عدم توانایی روسیه برای حمل مقادیر بیشتر نفت خبر داده که گفته می شود به دلیل کمبود ناوگان و همچنین پوسیدگی تانکرهای فعلی در اختیار این کشور است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  در پی تلاش های مسکو برای یافتن مشتریان جدید برای نفت روسیه، نشریه اکونومیک تایمز هند از عدم توانایی روسیه برای حمل مقادیر بیشتر نفت خبر داده که گفته می شود به دلیل کمبود ناوگان و همچنین پوسیدگی تانکرهای فعلی در اختیار این کشور است.

بر اساس این گزارش، اکونومیک تایمز برای اثبات مدعای خود به تانکر نفتکش «توربا» روسیه اشاره کرده که از سال ۲۰۱۷ به این سو، مورد بازرسی های فنی قرار نگرفته و با اینحال، یکی از ادوات ناوگانی مهم روسیه برای انتقال نفت این کشور به هند، پاکستان و بنگلادش محسوب می شود.

به گفته اکونومیک تامیز، این تانکر بزرگ نفتی در سال ۱۹۹۷ ساخته شده و بر اساس مقررات دریانوردی امن، سیر استاندارد آن به پایان رسیده است. اعمال تحریم های گسترده اقتصادی علیه روسیه منجر به ناتوانی این کشور در تامین قطعات و لوازم اولیه مورد نیاز برای ساخت یا بازسازی ناوگان حمل و نقل در اختیار مسکو شده است.

مشتریان نفت روسیه از این بیم دارند که غیر از توربا، سایر ناوگان حمل و نقل دریایی روسیه نیز از وضعیت مشابهی رنج برده و متوسط عمر آنها بالای ۲۰ است؛ موضوعی که گفته می شود علاوه بر مخاطره آمیز بودن سیر این کشتی ها، در صورت بروز حادثه می تواند مخاطرات زیست محیطی وحشتناکی بر جای بگذارد.

«لارس برستاد»، مدیر اجرایی شرکت فرانت لاین که از بزرگتین مالکین نفتکش های غول پیکر جهان به حساب می آید؛ در این خصوص هشدار داد: باید منتظر فجایع زیست محیطی باشیم که رخ خواهند داد.

گفته می شود متوسط عمر استاندارد کشتی های نفتکش ۱۵ سال بوده و پس از ۲۰ سال، باید اسقاط شوند؛ چراکه از امنیت لازم برای دریانوردی با بارهای سنگین نفتی برخوردار نیستند.