تولید بنزین یورو ۵ در پالایشگاه‌های عراق

معاون نخست وزیر در امور انرژی و وزیر نفت عراق، از افزایش ۳۶۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایش و افزایش 2 هزار متر مکعبی تولید بنزین در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ عبدالغنی در بیانیه‌ای بر اهتمام وزارت نفت برای به حداکثر رساندن ظرفیت‌های پالایش پالایشگاه‌های ملی برای رسیدن به خودکفایی و سپس به تدریج برای صادرات مازاد تأکید کرد.

وی گفت که افتتاح واحد تولید بنزین در شرکت پالایشگاه‌های جنوبی باعث افزایش ۱۳۰۰ متر مکعبی تولید در این پالایشگاه و نیز افتتاح واحدی مشابه در شرکت پالایشگاه‌های مرکزی باعث افزایش ۷۵۰ متر مکعبی تولید در مرکز شده که نتیجه آن افزایش تولید بنزین کشور به میزان ۲ هزار متر مکعب بوده است.

وزیر نفت عراق افزود که شرکت پالایشگاه‌های جنوبی تا نیمه سال آینده واحد تولید بنزین با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب را افتتاح می‌کند که موجب خودکفایی در تولید بنزین با اوکتان بالا می‌شود.

بیشتر بخوانید:  قانون جدید آمریکا مانع خرید نفت ذخایر استراتژیک توسط چین می‌شود

او گفت که بنزین تولیدی این پالایشگاه با استاندارد یورو ۵ خواهد بود.

عبدالغنی ادامه داد که ظرفیت پالایشی پالایشگاه‌های کشور نیز ۳۶۰ هزار بشکه افزایش یافته که ۱۵۰ هزار بشکه در پالایشگاه شمال و ۱۴۰ هزار بشکه در پالایشگاه کربلا و ۷۰ هزار بشکه در پالایشگاه جنوب بوده است.