اهتمام ویژه مناطق نفت خیز جنوب بر پاسداشت هویت های تاریخی صنعت نفت

رئیس روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب با اشاره به استفاده از فضايي تاريخي براي برپايي نمايشگاه موزه ها، اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت، عنوان داشت: مديران، کارشناسان و نخبگان صنعت نفت در اين محل تربيت شدند، به همين دليل قدمت و سابقه تاريخي اين فضا دليلي شد تا نمايشگاه در دل آن برگزار شود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مهندس سعید آتشبار در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه موزه ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت با اشاره به همت والای مدیران این صنعت در راستای توجه به مباحث فرهنگی در کنار اصول فنی و تخصصی اظهار داشت: صنعت نفت در دولت های مختلف کمتر مدیرانی به خود دیده است که هم فنی و هم فرهنگی باشند؛ لذا برپایی این نمایشگاه نقطه آغاز و راهگشایی برای برپایی نمایشگاه دائمی موزه های نفت در آینده است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به استفاده از فضایی تاریخی برای برپایی نمایشگاه موزه ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت، عنوان داشت: مدیران، کارشناسان و نخبگان صنعت نفت در این محل تربیت شدند، به همین دلیل قدمت و سابقه تاریخی این فضا دلیلی شد تا نمایشگاه در دل آن برگزار شود.

مهندس آتشبار با بیان اینکه مناطق نفت خیز جنوب به پاسداشت میراث تاریخی نفت و بازتولید هویت های آن اهتمام ویژه دارد، بیان داشت: همه مدیریت ها با تمام توان برای برپایی این نمایشگاه اقدامات ارزنده ای داشته اند که مورد تقدیر است.

وی افزود: اگر چه نفت ره‌آورد مدرنیته است و دانش و تکنسین های آن از کشورهای خارجی وارد ایران اسلامی شده اند؛ لذا ما باید میان فرهنگ، خرد و دانش ایران اسلامی در این زمینه پیوند جدی برقرار کنیم.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به قدمت ۱۱۳ ساله صنعت نفت و عنوان داشت: این صنعت جامعه شناسی خود را پیدا کرده و دانش اقتصادی، حقوق، دیپلماسی و فلسفه مختص خود را دارد.

ایشان ادامه داد: در حال اخذ موافقت های لازم جهت برپایی همایش فرزانگان صنعت نفت و نخبگان علوم انسانی در سال آینده و همین مکان برگزار هستیم.

وی بر کشف دانش های نفت تأکید داشت و خاطرنشان کرد: با تأکید مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مهندس رئیسی مشاور ایشان، در بحث موزه ها پیشرفت قابل توجهی داشته ایم، موزه مسجد سلیمان پس از چندسال رکود به دلیل فقدان توجه و مباحث بودجه ای به لطف خدا در حال راه اندازی است. در کنار آن موزه دارخوین نیز در فاز نخست اجرا قرار گرفته است؛ همچنین سایت موزه اهواز نیز در حال راه اندازی است. بنابراین برگزاری این نمایشگاه را می توان حرکتی مهم و آغازی برای راه اندازی موزه دائمی در جنوب کشور دانست.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همتی که در صنعت نفت وجود دارد، موزه های نفت احیاء شود.