موفقیت سازمان منطقه ویژه در همایش سراسری واحدهای صنعتی سبز کشور

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی‌ در بیست‌ و سومین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز با دریافت تندیس سیمین، به‌ عنوان واحد خدماتی سبز کشوری برگزیده و معرفی شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ بیست‌ و سومین همایش سراسری واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز کشور روز یکشنبه (۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ ) از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.

این همایش بطور همزمان و با حضور دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رییس کل سازمان حفاظت محیط زیست کشور و بصورت ویدئو کنفرانس و در استان خوزستان نیز با حضور مدیرکل سازمان حفاظت و محیط زیست استان، معاون اقتصادی استانداری خوزستان، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و تعدادی از مسئولین و نمایندگان شرکت‌های صنعتی و خدماتی، در محل سالن همایش‌های سازمان محیط زیست اهواز برگزار گردید.

در این همایش سراسری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان شرکت خدماتی سبز کشورانتخاب و لوح تندیس سیمین به مدیر عامل این سازمان اهدا گردید.

بنابراین گزارش، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به دلیل عدم حضور در لیست صنایع آلاینده در سال ۱۳۹۹ و همچنین رعایت شاخص های زیست محیطی که شامل، دارا بودن گواهینامه ایزو۱۴۰۰۱، دارا بودن ساختار HSE مناسب، انجام پایش های پیوسته بر روی خروجی های منابع نشر شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه، کاشت و نگهداشت مناسب فضای سبز در منطقه، برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی محیط زیست جهت پرسنل، نظارت عالیه بر عملکرد شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه در حوزه مدیریت پسماندها و مدیریت پساب ها، اجرای طرح های پژوهشی کاربردی در حوزه محیط زیست، پایش مستمر صوت و فلرینگ در منطقه، حمایت از شرکت های سرمایه گذار در حوزه بازیافت ضایعات پتروشیمی در منطقه به این مهم نائل شد.

این در حالیست که این سازمان در سال گذشته نیز به عنوان شرکت خدماتی سبز استانی انتخاب گردید و امسال نیز با عنایت به اقدامات صورت گرفته در جهت بهبود شاخص های زیست محیطی منطقه به عنوان شرکت خدماتی سبز کشوری برگزیده شد.

بر این اساس، تعدادی از شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، مارون، فن آوران و لاله نیز به عنوان صنعت سبز کشوری برگزیده و از آن ها نیز تقدیر بعمل آمد.