واگذاری پتروشیمی شازند در سال جاری

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: یکی از راهکارهای رفع ناترازی بانک‌ها را واگذاری اموال مازاد بانکی می‌دانیم و امسال بخشی از این اموال منجمد از طریق بازار سرمایه واگذار می‌شود که به دنبال آن امسال پتروشیمی شازند با ارزش ٣٣ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه واگذار خواهد شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛عباس حسینی در نشست خبری امروز از واگذاری پتروشیمی شازند متعلق به بانک ملی در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از راهکارهای رفع ناترازی بانک‌ها را واگذاری اموال مازاد بانکی می‌دانیم و امسال بخشی از این اموال منجمد از طریق بازار سرمایه واگذار می‌شود که به دنبال آن امسال پتروشیمی شازند با ارزش ٣٣ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده تا پایان سال ٩٨ میزان بدهی دولت به بانک‌ها ١۵٠ هزار میلیارد تومان بوده که امسال با پیشنهادات داده شده بخشی از این مطالبات بانک‌ها وصول خواهد شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی در پاسخ مبنی براینکه امسال چه مقدار از مطالبات بانک‌ها وصول می‌شود، گفت: برای تسویه بخشی از بدهی دولت به بانک‌ها ١٣ پیشنهاد و راهکار را ارایه دادیم و با تحقق الزامات قانونی می‌توان گفت امسال چقدر از این بدهی‌ها تسویه می‌شود و همچنین اجرای برخی از این پیشنهادات به صدور مجوزهای قانونی نیاز دارد و از این رو در آینده نزدیک پس از تعیین تکلیف پیشنهادات اعداد وصول مطالبات بانک‌ها در سال جاری را اعلام می‌کنیم.

حسینی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار مالی بانک‌ها ادامه داد: یکی از الزامات اصلاح ساختار مالی بانک‌ها، اصلاح ناترازی بانک‌ها است و در این راستا یکی از اقدامات ما بهبود کیفیت کفایت سرمایه بانک‌ها است.