توقف تولید پتروشیمی ها به خراسان رسید / واحد های اوره و آمونیاک پتروشیمی خراسان از مدار تولید خارج شد

سرپرست و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان گفت: فعالیت‌ها و روند تولیدات واحدهای آمونیاک و اوره پتروشیمی خراسان در پی بارش برف و برودت هوا در خراسان شمالی که موجب افزایش مصرف گاز خانگی شده تا اطلاع ثانوی قطع شده است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ یوسف حسنی، سرپرست و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: فعالیت‌ها و روند تولیدات این مجتمع در پی بارش برف و برودت هوا در خراسان‌شمالی که موجب افزایش مصرف گاز خانگی شده از امروز دوشنبه تا اطلاع ثانوی قطع شده است.

وی گفت: برودت هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی موجب شده است که شرکت گاز اقدام به قطع گاز ورودی به این مجتمع کند که در نتیجه آن واحدهای آمونیاک و اوره به طور کامل از سرویس خارج شده و تولید آنها تا اطلاع ثانوی قطع شده است.

سرپرست و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان افزود: گاز واحد آمونیاک از ۱۶ آذرماه قطع شده بود و این مجتمع با ظرفیت ۷۰ درصد فعالیت داشت اما از روز گذشته جریان گاز به صورت کامل قطع شد و تنها مقداری گاز برای گرم نگه داشتن واحد نیروگاه در جریان است.

وی بیان کرد: برای گرم نگه داشتن واحدها از گازوئیل استفاده می شود که برای تهیه آن نیز با مشکل مواجه هستیم.

این کارشناس مسئول ادامه داد: در سال های گذشته نیز مجتمع تولید پتروشیمی در فصل زمستان با محدودیت و یا قطعی گاز مواجه بوده است.