سودده ترن و زیان ده ترین نمادهای پتروشیمی کدامند؟

در حالی سهامداران بازار سرمایه در هفته گذشته به طور متوسط حدود ۱۰ درصد سود کسب کردند که مقدار سوددهی برخی از نمادهای پتروشیمی به واسطه داشتن درآمدهای ارزی ۱۸.۹ درصد اعلام شده است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ بازار سرمایه پرش تاریخی خود را آغاز کرده است. شاخص کل بورس در ابتدای هفته گذشته روی عدد یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحد قرار داشت در پایان هفته به یک میلیون و ۸۲۱ هزار واحد رسید. در حالی سهامداراران به طور میانگین در هفته گذشته ۱۰ درصد سود کسب کردند که مقدار سود دهی برخی از نمادهای پتروشیمی به بالای ۱۸ درصد هم رسید. کارشناسان دلیل سود دهی بالای نمادهای نفتی ها و پتروشیمی ها را درآمد ارزی بالای آنها و تاثیر پذیری مثبت آنها از رشد بهای دلار می دانند.

نماد شخارک را می توان سوده ترین نماد نفتی و پتروشیمی ها در هفته گذشته دانست که ۱۸.۹ درصد رشد را به نام خود ثبت کرد. قیمت ابتدایی این سهم ۴ هزار و ۴۹۹ تومان بود در پایان هفته توانست از مرز ۵۳۵۰ تومان عبور کند. اما تاپیکو از دیگر نمادهای سود ده بازار در این حوزه بود که سود ۱۷.۹ درصدی را نصیب سهامداران خود کرد. قیمت این سهم از ۱۳۴۵ تومان در ابتدای هفته به ۱۵۸۶ تومان در پایان هفته گذشته رسید. سهامداران پارس هم در هفته گذشته ۱۵.۴ درصدی سود کردند و قیمت آن از ۲۵۸ تومان به ۲۹۸ تومان رسید.

گزارش های منتشر شده نشان می دهد که پتروشیمی جم در هفته گذشته ۱۵.۳ درصد سود داده و قیمت آن از ۴ هزار و ۵۰ تومان به ۴ هزار و ۶۷۰ تومان رسیده است. بهای هر سهم بوعلی هم به قیمت ۴۲۹۰ تومان رسیده و ۱۳.۵ درصد سود را نصیب سهامداران خود کرد.

شجم تنها نماد پتروشیمی زیان ده در هفته گذشته بوده که ۲ درصد زیان را تجربه کرده است. قیمت هر سهم شجم در شرایطی در پایان هفته به قیمت ۸۲۸ تومان معامله می شد که قیمت این سهم در ابتدای هفته ۸۴۵ تومان بود.

گفتنی است در هفته گذشته نمادهای پتروشیمی گلستان(شستان) شرکت قائد بصیر(شبصیر) و پتروشیمی شیراز (شیراز) همچنان بسته بودند.