معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

تکمیل زنجیره ارزش راهبرد صنعت پتروشیمی در مسیر پیشرفت متوازن

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تکمیل زنجیره ارزش و توسعه متوازن به عنوان یک راهبرد برای پیشرفت صنعت پتروشیمی هدف گذاری شده است و دراین مسیر افزایش ظرفیت تولید، داخلی سازی و تنوع در ساخت محصولات مورد توجه قرار دارد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در جمع مدیران این شرکت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی اظهار کرد: برنامه های مهم و راهبردی صنعت پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکتی سیاست گذار، متولی و راهبرصنعت پتروشیمی هر ساله تنظیم می شود و بر اساس نقشه راه وتکالیف برنامه ریزی شده ، هلدینگ ها، سرمایه گذاران، سهامداران و شرکت ها حرکت می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: :باید از خام فروشی و فروش محصولات نیمه خام فاصله گرفته و به سوی تولید محصولات نهایی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر روند رو به رشد صنعت پتروشیمی ایران گفت: باید بخش های مختلف در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر توسعه صنعت آرزش افرین پتروشیمی هماهنگ باشند و شرکت پویا و چابک شده است و برای تحقق برنامه های صنعت در راه توسعه متوازن ضرورت دارد تا همگرایی و همکاری ها با هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی افزایش یابد.

شاهمیرزایی اظهار کرد: پیشرفت صنعت پتروشیمی نیاز به کسب دانش، تخصص و مطالعه دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد تا برنامه ریزی های انجام شده محقق شود و مدیران و کارشناسان کارآمد ، با تجربه و مجرب با انتقال تجربه های ارزشمند خود به کارکنان جوان می توانند روند پویایی این صنعت پیشرو را در تمام ابعاد شتاب بخشند و مدیریت دانش را مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با خرد جمعی و همفکری باید ابتکار عمل را در دست بگیریم و هم پیمان و همدل به سوی بوی سازی، تولید محصولات ارزشمند و تنوع در سبد تولید برویم و راهبرد اصلی ما ، حرکت برای خودکفایی در صنعت پتروشیمی است.

وی با اشاره به این که دربخش رشد تولید ما در خط مقدم قرار داریم گفت: افزون بر تولید محصولات پتروشیمی در ساخت کالاها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت نیز با همکاری شرکت های داخلی به ویژه شرکت های دانش بنیان به سوی خودکفایی حرکت کنیم و شعار سال را محقق کنیم.

معاون وزیر نفت بیان کرد: همه باید اهتمام کنند تا در پایان سال جاری سربلند باشیم و با اعتماد به نفس و اتکای به عمل حداکثر عملکرد تولید را رقم بزنیم و با توجه به این که ۱۰ طرح کوچک و بزرگ در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و آماده افتتاح می شود باید تلاش شود تا این طرح ها زودتر وارد مدار تولید شوند.

وی به بومی سازی کاتالیست ها در شرکت پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: با استفاده از تمام ظرفیت های موجود باید تا پایان دولت سیزدهم تمام کاتالیست ها بومی سازی شود و در اختیار مجتمع های پتروشیمی قرار گیرد همچنین دانش فنی مورد نیاز صنعت نیز با استفاده از پژوهشگران و دانشمندان ایرانی داخلی سازی شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: باید گفتمان واحدی در صنعت وجود داشته باشد تا روند تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی و برنامه های کلان پیش بینی شده تحقق یابد و با توجه به نامگذاری امسال به نام مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری باید با همسویی به سوی افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر گام برداریم.

وی با بیان این که مدیریت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی پشتیبان صنعت پتروشیمی ایران هستند گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود برای پیشرفت صنعت بهره گرفت و تکمیل زنجیره ارزش به عنوان راهبرد کلان شرکت با توجه به نقش محوری NPC به عنوان نماد حاکمیت باید مورد توجه تمام مدیریت ها قرار بگیرد.

معاون وزیر نفت به نقش مهم مسئولیت های اجتماعی از سوی طرح ها و مجتمع های پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در این بخش باید شرکت ها به مسئولیت خود عمل کنند و در سال جاری با توجه به مصوبه ها، شرکت ها تعهد های خود را به طور کامل پرداخت کنند.