معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

ضرورت تولید و استفاده بهینه از هیدروژن در فرآیند زنجیره ارزش

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر اهمیت تولید و استفاده بهینه هیدورژن در فرآیند زنجیره ارزش تاکید و این محصول را یکی از محصولات راهبردی صنعت پتروشیمی خواند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نخستین نشست کمیته تخصصی سوخت نوین و تجدید پذیر صنعت پتروشیمی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بیش از ۹۰ هزار تن هیدروژن در سال گذشته از سوی شرکت های پتروشیمی تولید و بخشی از آن در فرآیند ها و زنجیره ارزش مصرف شد.

شاهمیرزایی ادامه داد: با توجه به ارزش فراوان هیدروژن و تولید آن در کشور باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد.

وی افزود: همزمان با افزایش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی و اجرایی شدن طرح های PDH و BDH مقادیر تولید هیدروژن در کشور افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: باید خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی با هدف تولید محصولات نهایی به صورت پایدار تامین شود.

وی با اشاره به برنامه تولید پروپان، بوتان و متانول با هدف تکمیل زنجیره ارزش، خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در حوزه تولید، استفاده بهینه از تمامی ظرفیت های موجود در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر است.

شاهمیرزایی اظهار کرد: برگزاری نشست های تخصصی با هدف مصرف بهینه انرژی در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی می تواند سبب همگرایی و تعامل ارکان مختلف برای مدیریت مصرف می شود و برگزاری چنین نشست هایی حیاتی و ضروری است.

وی ادامه داد: نشست کمیته تخصص سوخت نوین و تجدید پذیر صنعت پتروشیمی نقطه عطفی برای صنعت پتروشیمی ها با رویکرد شناخت آینده است و مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هم اندیشی و همفکری تخصصی با صاحب نظران قدمی مهم و راهبردی را برداشته است.

شاهمیرزایی با اشاره به داخلی سازی دانش فنی و کاتالیست های مورد نیاز صنعت و تلاش برای بومی سازی کالاها و تجهیزات مورد استفاده در صنعت پتروشیمی گفت: ساخت طرح GTPP اسلام آباد غرب نشان دهنده اعتماد به دانش و تخصص فعالان صنعت پتروشیمی ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: با افتخار، اعتماد به نفس و عزمی ملی به سوی هدف راهبردی صنعت یعنی تکمیل زنجیره ارزش در حال حرکت هستیم.

به گزارش نیپنا، در این نشست تخصصی، محمد امیرخانی مشاور وزیر نفت، مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیر مرکز پژوهش انرژی دانشگاه شهید بهشتی، مدیران پژوهشگاه نیرو و تعدادی از مدیران انرژی مجتمع های پتروشیمی حضور و هر یک گزارشی در زمینه انرژی های نو و تجدید پذیر در صنعت پتروشیمی ارائه کردند.