جولان «انی» ایتالیا و «شل» انگلیس در میادین نفت و گاز عراق

دو غول بزرگ نفت یعنی شرکت «إنی» ایتالیا متخصص در اکتشاف و استخراج نفت و شرکت «شل» از جمله شرکت‌های پیشرفته‌ای بودند که سبدهای اطلاعاتی میدان نفت و گاز عراق را خریداری کردند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  وزارت نفت عراق ۲۷ آوریل را به عنوان تاریخ دور پنجم و ششم اعطای مجوز تکمیلی و عرضه سبدهای اطلاعاتی مربوط به کاوش و اکتشاف میادین نفتی و گازی مشخص کرد و از حضور دو غول نفتی و گازی در این طرح خبر داد.

به گزارش الصباح، محمد نجم السعدی، دستیار مدیرکل اداره قراردادها و صدور مجوزهای نفتی در وزارت نفت عراق عراق اعلام کرد: با وجود آنکه فروش سبدهای اطلاعاتی مربوط به چاه‌های نفت که قرار است در دو دور پنجم و ششم عرضه شوند به بیست مورد رسیده است، اما عرضه آنها همچنان ادامه دارد.

وی گفت: بنا به گفته «آژانس ملی سوخت» دو غول بزرگ نفت یعنی شرکت «إنی» ایتالیا متخصص در اکتشاف و استخراج نفت و شرکت «شل» از جمله شرکت‌های پیشرفته‌ای بودند که این سبدها را خریداری کردند.

بیشتر بخوانید:  جزئیات اکتشاف چهار میدان نفتی و گازی اعلام شد

این مقام وزارت نفت عراق با اشاره به راه‌اندازی دور پنجم و ششم تکمیلی در ۲۷ ماه جاری، خاطرنشان کرد: مجموع طرح‌های پیشنهادی ۳۰ طرح است که ۱۶ طرح آن در قالب پیوست پنجمین دوره تکمیلی، ۸ طرح اکتشافی، ۸ میدان نفتی به اضافه ۱۴ پروژه در دور ششم، شامل ۱۱ بخش اکتشافی و کاوش گاز و ۳ طرح اکتشاف نفت خواهد بود.

گفتنی است دولت عراق انعقاد و فعال‌سازی قراردادها در این زمینه را با تمرکز بر استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در دستور کار قرار داده است.