اعتصاب کارگران پتروشیمی فناوران‌

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، صبح امروز شنبه ۱۰ آبانماه ۱۳۹۹ در اعتراض به پایین بودن میزان حقوق و نابرابری در مزایا دست به اعتصاب زدند.

به گفته‌ی یکی از کارگران، تجمع کنندگان در محوطه شرکت از مدیران این پتروشیمی خواستار توجه به وضعیت نابسامان خود و رفع تبعیض‌ در خدمات شغلی و ردیف های استخدامی شده اند.

این کارگر اضافه می‌کند؛ پتروشیمی فناوران بیش از ۸۰۰ نیروی شاغل دارد که با عناوین قراردادی متفاوت بکارگیری شده‌اند و در ارائه خدمات به آنها تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و همین موضوع باعث شکاف عمین‌ در ارائه خدمات و حقوق و مزایا شده است.

وی اضافه می‌کند، گاها چند نفر در یک واحد و کنار هم کار می‌کنند اما برخی با حقوق و مزایای کافی و نیروی دیگر حتی از خدمات اولیه رفاهی محروم است.

این شرکت در ماه‌های گذشته با حواشی بسیاری مواجه بوده‌ است.

پایگاه اطلاع رسانی حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی در تیرماه سال جاری از کشف یک لانه فساد در این پتروشیمی گزارشی منتشر کرده بود و خبر از برکناری چند مدیر به اتهام سندسازی گسترده و تخلفات مالی داده بود.

ایفادنیوز‌ با افشای اطلاعات بیشتری، در جزئیات این خبر نوشته بود: “مدیران این شرکت با سندسازی‌ و تاسیس شرکت‌های کاغذی به همراه چند خانم در بیرون از این شرکت، اقدام به تخلفات گسترده مالی کرده‌اند.”

همچنین پرداخت بیش از ۲ میلیون یورو از دستمزد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال توسط این پتروشیمی از دیگر حواشی این شرکت بوده است که پای سازمان‌های بازرسی را به این موضوع باز کرده است.

پتروشیمی فناوران از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تاپیکو وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) بزرگترین تولیدکنندگان متانول کشور است و همزمان فرشاد اسفندیاری معاون نظارت بر امور‌ شرکت‌های هلدینگ تاپیکو، ریاست هیات مدیره آن را برعهده دارد تا در نظارت بر آن شبهاتی وارد شود.