بایگانی | 4565 مورد

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: راهبرد عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی موجب افزایش تولید و آرامش بازار شده است و تداوم این امر مستلزم همگرایی و یکپاچگی شرکت ها است.
شاخص کل بازار سرمایه در پنجمین هفته کاری زمستان (30 دی -4 بهمن ماه) از دو میلیون و 186 هزار واحد در آغاز معاملات روز شنبه، به دو میلیون و 123 هزار واحد در پایان معاملات روز چهارشنبه رسید.
واقعیت این است که نشانه ای مبنی بر جهش بازار یا کاهش چشمگیر بازار در هفته پیشرو وجود ندارد و به نظر می رسد، بازارسرمایه همچنان روندی آرام و با احتیاط را پیشرو دارد. معمولا در این وضعیت باید منتظر رشد تک سهم هایی بود که سوددهی خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از اجرای طرح‌های ملی خودکفایی خبر داد و گفت: این طرح‌ها با هدف تکمیل زنجیره ارزش با ظرفیت اسمی سالانه ۳.۸ میلیون تن و با مجموع سرمایه‌گذاری ۴.۲ میلیارد دلار اجرا خواهد شد.
پتروشیمی مارون، در حاشیه ی نمایشگاه شانگهای چین موفق به انعقاد تفاهم نامه های خرید و انتقال دانش فنی( لایسنس) محصولات استراتژیک پایین دستی پروپیلن و همچنین تولید بنزن و ادپیک اسید از ترکیبات سنگین واحد الفین گردید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد:

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: آینده انرژی جهان را بازیگران اصلی تعیین می‌کنند و در ایران نیز به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی، فرصت سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت در ۸ سال آینده وجود دارد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام ضمن بازدید از روند پروژه‌های شهرستان بندرماهشهر، دستور تخصیص اعتبار برای اتمام پروژه‌ها و بهره برداری هرچه سریعتر از بندرتجاری ماهشهر را صادر کرد.

بر اساس داده‌های فدراسیون جهانی بورس‌ها؛

پنج بورس بزرگ اول در سراسر جهان حدود ۶۰ درصد از ارزش بازار جهان را در اختیار دارند که از میان آنها دو بورس آمریکایی یک بورس اروپایی و دو بورس آسیایی هستند.
اوپک ۶۳ سال پیش در ۱۴ سپتامبر ۱۹۶۰ میلای طی کنفرانسی در بغداد پا به عرصه ظهور گذاشت، به همین مناسبت دبیرکل اوپک طی پیامی گفت: من مطمئنم که بهترین روزهای این سازمان در راه است.
پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس از ابتدای بهره‌برداری تاکنون بیش از ۲۰ میلیون تن گاز ترش و ۶ میلیون تن گاز شیرین همراه نفت را به محصولات با ارزش تبدیل کرده و نقش حائز اهمیتی در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی کشور در دوران تحریم داشته است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در نامه ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران شیمیایی اعلام کرد: «نرخ خوراک دریافتی این مجتمع طی ماههای آبان لغایت اسفند 1401 پس از بررسی های لازم اثرات سود و زیانی این رویداد به مبلغ 10،783،000 میلون ریال (مثبت) می باشد.»

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب؛

علیرضا دانشی گفت: با رویکرد جدید وزارت نفت و همچنین تمرکز بر دانش بنیان کردن صنعت نفت، توانستیم میزان عملکرد پژوهشی و علمی را به حدود 18 برابر سال‌های قبل برسانیم که این نشان از وقوع یک انفجار علمی و پژوهشی است.
افزایش قیمت خوراک به ۷ هزار تومان به صورت محرمانه به شرکت های پتروشیمی ابلاغ شد؛ کارشناسان پتروشیمی می گویند با اجرای این مصوبه سهام شرکت ها ۱۰۰ میلیارد ریزش کرده و ۵۲ همت خسارت به صنایع وارد می شود.
روزنامه «وزگلیاد» چاپ روسیه در گزارشی با عنوان « روسیه و ایران با اتحاد گازی جهان را شوکه می‌کنند»، از قول یک کارشناس روس نوشت: هر دو کشور با داشتن اولین و دومین ذخایر گازی‌، رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند اما در جهان نمونه‌هایی از اتحاد موفقیت‌آمیز رقبا برای دستیابی به هدف مشترک وجود دارد.

افزایش سهم ایران در تجارت انرژی با واردات گاز از ترکمنستان؛

یک کارشناس بازار انرژی با اشاره به افزایش سهم ایران در تجارت انرژی با واردات گاز از ترکمنستان گفت: با از سرگیری واردات گاز از ترکمنستان، ایران به‌سمت تبدیل‌ شدن و ایجاد هاب گازی در خاورمیانه حرکت خواهد کرد.

وزیر نفت خبر داد؛

وزیر نفت با یادآوری اینکه ایران هم‌اکنون دو قرارداد انتقال گاز با نیروگاه‌های بغداد و بصره عراق دارد، گفت: بر اساس توافق دو طرف این دو قرارداد پس از طی مراحل کارشناسی تا پنج سال آینده تمدید خواهد شد.
بررسی سهام پتروشیمی نشان می دهد که سهام این گروه هفته خوبی را پشت سر گذاشت و بازدهی بسیار خوبی در اکثر سهام این گروه به چشم می خورد. در مجموع این هفته، از میان 32 سهم قابل خرید و فروش، 26 سهم بازدهی مثبت داشتند و 6 سهم هم با کاهش قیمت روبرو شدند.

برای نخستین بار در تاریخ فعالیت «بوعلی»؛

بر اساس گزارش تولید سال ۱۴۰۱ شرکت‌ پتروشیمی بوعلی سینا، برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این مجتمع آروماتیکی، حجم تولید محصولات از مرز ۲ میلیون تن فراتر رفت.

با رفع موانع صادراتی و عملیاتی از نیمه دوم ۱۴۰۱؛

مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران ضمن تکذیب هجمه‌ و عددسازی در فضای مجازی مبنی بر کاهش تولید در این شرکت اظهار کرد: عدد و رقمی که درباره تولید این شرکت اعلام شده است به هیچ‌وجه صحت ندارد و تولید شرکت از نیمه دوم پارسال تاکنون با رفع موانع صادراتی و عملیاتی افزایش داشته است که بر اساس ملاحظات موجود امکان اعلام آن وجود ندارد.
تفاهم‌نامه همکاری برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب امضا شد و بر این اساس بیست‌وهفتمین دوره این رویداد، اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در شهرآفتاب برگزار خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش خبر داد:

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ۲ میلیارد لیتری تحویل سوخت به نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر که مقدار برداشت گاز ترش به رکورد روزانه ۹۹۰ میلیون مترمکعب از میدان‌های مشترک و مستقل گازی و گاز همراه واحدهای ان‌جی‌ال رسیده است، گفت: امسال مدیریت خوبی برای پایداری شبکه داشته‌ایم و همه واحدهای تقویت فشار، کارخانه‌های گاز و گاز مایع، واحدها و سکوها در عسلویه و نفت فلات قاره و همه چاه‌های گازی عملیاتی هستند.

رئیس مجتمع بسپاران در پنل تخصصی صنعت چرم:

رئیس مجتمع PVC شرکت پتروشیمی بندرامام از آغاز مطالعات احداث یک واحد جدید PVC در این مجتمع خبر داد و مشتریان و انجمن‌ها را برای نیاز سنجی ظرفیت و گریدهای مورد نیاز به همکاری با شرکت دعوت کرد.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه بیش از یک میلیون تن گازوئیل با کیفیت از ابتدای دی تحویل نیروگاه‌ها شده است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی و سرمایه‌گذاران مطمئن باشند که به محض افزایش دما و کاهش مصرف گاز خانگی، می‌توانند با ظرفیت کامل تولید کنند.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر تأمین پایدار و بدون وقفه سوخت صنایع در زمستان اعلام کرد که سوخت جایگزین گاز در اختیار کارخانه‌های سیمان قرار گرفته است.

به‌دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف بهینه گاز

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: از ابتدای اجرای طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف تاکنون، جریان گاز بیش از ۸۴۰ سازمان و نهاد دولتی و عمومی در پی اخطارهای صادرشده، قطع شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد:

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه نگاه‌های مقطعی و منافع کوتاه مدت را باید کنار بگذاریم، گفت: زمان زیادی برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی نداریم و در این مسیر همه باید دست در دست هم بگذاریم.
شاخص کل بورس طی معاملات امروز در ساعات میانی توانست با یک روند صعودی تا رقم یک میلیون و ۵۰۵ هزار واحد افزایش یابد اما در ادامه از سرعت این صعود کاسته شد و شاخص در رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد باقی ماند.

از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز به کارکنان صنعت گاز؛

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر این‌که بخش خانگی و تجاری، اولویت نخست گازرسانی است، از ابلاغ دستورعمل مصوب شورای عالی امنیت ملی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف دولتی و مصارف غیرضروری و تجملاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی خبر داد.

دکتر انصاری نیک در پنل تخصصی نمایشگاه محیط زیست:

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام ماهیت تاسیس این شرکت در نیم قرن گذشته را نوعی دیدگاه مسئولیت اجتماعی دانست و از سرمایه‌ گذاری ۱ میلیارد دلاری شرکت پتروشیمی بندرامام در پروژه‌ پالایشگاه گاز یادآوران خلیج‌فارس گزارش داد.
شرکت‌های ایرانی به دلیل عدم صدور روادید از سوی دولت آلمان نتوانستند در نمایشگاه پلاستیک ۲۰۲۲ این کشور حضور یابند و غرفه‌های‌ آماده‌ شده‌ی شرکت‌های ایرانی خالی مانده است.

گزارش علی عسکری در مجمع؛

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از ارزآوری حدود ۴ میلیارد دلاری این شرکت از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این شرکت ۲۸ پروژه به ارزش ۱۵ میلیارد دلار در حال اجرا دارد.

در مجمع عمومی فوق‌العاده به تصویب رسید؛

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که با حضور ۹۲.۱ درصد سهامداران برگزار شد، افزایش سرمایه نماد «بوعلی» از مبلغ ۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (سه هزار و پانصد میلیارد) ریال به مبلغ ۱۴.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (چهارده هزار و سیصد و پنجاه میلیارد) ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

همزمان با ارتقای ۱۴ پله‌ای هلدینگ خلیج فارس در بین ۱۰۰ شرکت برتر جهان؛

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس طی ابلاغی به مدیران عامل شرکت‌های تابعه، دستور پرداخت پاداش تا سقف ۲۰ روز حقوق و مزایا به کلیه کارکنان شاغل را صادر کرد.

بازديد معاون گروه صنايع پتروشيمي خليج فارس از پتروشيمي بندرامام؛

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از شرکت پتروشیمی بندرامام اجرای طرح‌های توسعه و تسریع در روند پروژه‌ها را اصلی‌ترین سیاست‌ گروه دانست و به جایگاه پتروشیمی بندرامام در توسعه‌ی صنعت پتروشیمی کشور اشاره کرد.
مجمع بین‌المللی گاز سن پترزبورگ یکی از معتبرترین همایش‌های انرژی در جهان است که همه ساله در این شهر برگزار می‌شود و میزبان شرکت‌های نفت و گاز و انرژی جهان و مدیران و متخصصان این صنعت است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در بحث بهینه‌سازی مصرف گاز می‌توان مؤلفه‌های متعددی از جمله فرهنگ‌سازی، استفاده از خلاقیت و نوآوری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناورانه، هوشمندسازی و ... را در دستور کار قرار داد.

تحقق فراتر از برنامه‌ها در «پتروشیمی بوعلی سینا»؛

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در آخرین برآورد خود، پیش‌بینی فروش ۴۰۵۲۵ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۱۴ درصدی برای سال مالی ۱۴۰۱ را داشته که توانسته تا پایان مرداد ۱۴۰۱ حدود ۴۹ درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از درآمد ارزی ۱۸ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ظرفیت تولید پروپیلن در افق ۱۴۱۲ به ۱۴ میلیون تن در سال خواهد رسید.
اسدالله غلامپور مدیرعامل مگا پتروشیمی کیان گفت: با دریافت بسته مهندسی PDP واحد پلی اتیلن سنگین مگا پتروشیمی کیان، واحد پلی اتیلن سنگین این مگاپروژه با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال وارد مرحله جدیدی از پیشرفت خود شده است.
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی‌های لازم را به‌منظور تسریع در استخدام/تبدیل وضعیت مشمولان ایثارگر به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار داده است و مقرر شد با پایان تشریفات هریک از مشمولان، بلافاصله احکام استخدامی ایشان صادر شود. 
مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران و نماینده پیشین ایران در هیئت عامل اوپک با بیان اینکه روسیه علاوه بر تجارت نفت و گاز در سطح بین‌الملل در بخش توسعه‌ای نیز با تحریم‌های غرب روبه‌رو است و برای ادامه فعالیت‌های شرکت‌های خود به تعریف پروژه نیاز دارد، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط بین‌المللی کنونی تفاهم‌نامه اخیر ایران و روسیه در زمینه نفت و گاز با سایر تفاهم‌نامه‌ها میان دو کشور متفاوت است و امید زیادی به عملیاتی شدن آن وجود دارد

مجمع پتروشیمی‌بوعلی سینا برگزار شد؛

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از تولیدی شدن واحد پارازایلین این شرکت در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش محصول بنزن به منظور جلوگیری از خام‌فروشی نیز در دستور کار شرکت است.

تاکید معاون گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به نقش فعالانه شرکت‌ها در مسئولیت‌های اجتماعی؛

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اصل شایسته سالاری، استفاده از ظرفیت‌ نیروهای متخصصِ گروه را یک اصل و تغییر نسل مدیران با نگاه عقلایی و جهادی را از سیاست‌های اصلی هلدینگ دانست.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تحقق اصل شایسته سالاری، بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و متخصصین و اجرای سیاست جانشین پروری، در راستای سیاست‌های گام دوم انقلاب و برپایه اصل تخصص و تعهد، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی بندرامام، اروند، پترول و NPCI را منصوب کرد.
شرکت پتروشیمی امیرکبیر و اداره ساخت داخل این مجموعه در راستای خودکفایی و حمایت از تولید داخلی، اقدامات موثری را در زمینه تامین تجهیزات و قطعات و برخی کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی در سال ۱۴۰۰ به انجام رسانید. به‌عنوان نمونه پتروشیمی امیرکبیر در سال گذشته از محل ۶۰۰ قطعه ساخته شده در اداره ساخت داخل و خرید ۱۶۶ قطعه که دارای سابقه خرید قبلی بودند،توانست بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو معادل ۹۸ میلیاردتومان صرفه جویی ارزی و ریالی برای کشور و این مجموعه به همراه داشته باشد.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس از برگزاری آزمون استخدامی شرکت‌های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی نفت، از جمله شرکت‌های پتروپالایش کنگان، توسعه پتروشیمی کنگان، سروش مهستان عسلویه و نگین مهستان کنگان در منطقه پارس جنوبی (کنگان) خبر داد.

توان صادراتی امارات از گاز طبیعی مایع به 15.4 میلیون ‌تن در سال خواهد رسید

شرکت نفت ابوظبی «ادنوک» قصد دارد در گرماگرم رقابت جهانی تولیدکنندگان برای گسترش صادرات خود با توجه به روند افزایش تقاضا، تاسیسات جدید گاز طبیعی مایع «ال.ان.جی» را احداث کند.

در دیدار مدیران پتروشیمی اروند از صنایع پایین دستی مطرح شد:

مدیران شرکت پتروشیمی اروند در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه اصفهان پلاست از شرکت‌های پائین دستی این استان بازدید کردند. 
با دستور وزیرکار و از سوی شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) سرپرستان پتروشیمی‌های خراسان ‌و فن‌آوران با تاکید بر اصل شایسته سالاری، از بدنه شستا و پوشاندن جامه عمل به وعده‌های دولت انقلابی زودی معرفی خواهند شد.

به‌منظور رفع کمبود گاز در صنایع پتروشیمی منطقه ماهشهر؛

پروژه خط انتقال گاز دره‌عباس - ماهشهر به طول ۶۳ کیلومتر و به‌منظور تقویت گاز مورد نیاز صنایع پتروشیمی منطقه ماهشهر که از صنایع راهبردی کشور و تأمین‌کننده بسیاری از کالاهای اولیه است، از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به بهره‌برداری رسید.
به نقل از روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر؛ در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر پایان همکاری با تعدادی از پرسنل روزمزد شرکت پتروشیمی امیرکبیر؛روابط عمومی این شرکت به منظور تنویر افکار عمومی‌ مردم شریف بندر ماهشهر و جلوگیری از تداوم اتهامات مبنی بر" اخراج این کارگران" توضیحات ذیل را به استحضار می رساند:

جواد اوجی، وزیر نفت در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نفت و شهرداری تهران:  

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در ماه‌های اخیر تحولاتی زیاد و خیره‌کننده در زمینه توسعه مدیریت شهری در…
در پی انتصاب «دادور» مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس به عنوان مدیرعامل شرکت پالایش نفت خوزستان، هيات مديره شركت نفت ستاره خليج فارس، «عليرضا جعفر پور بروجنی» را به‌عنوان مديرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس منصوب کرد.

وزیر نفت در نامه ای به دبیر شورای نگهبان خواستار شد؛

جواد اوجی وزیر نفت در نامه ای آنی و محرمانه به تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در انتقال تعهدات تامین قیر تهاتری سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰۱، را غیر کارشناسی خواند.

بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه در پتروشیمی اروند؛

«سانتریفیوژ دکانتر» شرکت پتروشیمی اروند که برای نخستین بار در کشور به صورت کامل به دست متخصصین داخلی در شرکت «همگام صنعت» طراحی و ساخت شده است، با موفقیت وارد مدار تولید این مجتمع شد.
درحالیکه از روز گذشته هشدارهای سازمان هواشناسی گویای ورود توده عظیمی گردوخاک به جنوب غرب کشور بود و ۲۷ شهرستان استان خوزستان از جمله بندرماهشهر ادارات خود را ابتدا اعلام فعالیت با تاخیر و سپس به منظور سلامت شهروندان تعطیل کردند، سازمان منطقه ویژه اقتصادی هیچ تصمیم اتخاذ نکرد تا ده‌ها هزار نیروی کار در شرایطی که بر اساس اعلام وبسایت این سازمان در وضعیت خطرناک قرار دارد، مجبور شوند در هوای آزاد و خطرناک در محل کار حاضر شوند.

توسط وزیر نفت ابلاغ شد؛

با دستور وزیر نفت شرکت های خصوصی واگذار بخش خصوص زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نفت و رفاه کارکنان، هلدینگ خلیج فارس و دیگر شرکت ها ملزم به انعقاد قراردادئم (رسمی) مشمولین این طرح شدند.

علی عسکری در مراسم افتتاحیه تاسیسات ذخیره‌سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس:

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اعلام تکمیل زنجیره ارزش بیدبلند خلیج فارس با افتتاح تاسیسات ذخیره‌سازی و اسکله صادراتی بیدبلند خلیج فارس توسط وزیر نفت، ماموریت بیدبلند خلیج فارس را جلوگیری از سوزاندن ثروت ملی در فلرها دانست و گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که این گازهایی که در فلرها می‌سوزد، باید تبدیل به ثروت بشوند و این تحقق یک آرزوی تاریخی است.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تقدیر از داخلی‌سازی خوب انجام شده در پتروشیمی اروند، چابکی شرکت و تولید محصولات و گریدهای جدید توسط این مجتمع را کاری مهم عنوان کرد.

تولید اروند هفت درصد دیگر افزایش یافت؛

شرکت پتروشیمی اروند با افزایش چشمگیر تولید و فروش محصولات، رکوردی قابل توجه در ۱۰ماهه منتهی به دیماه ۱۴۰۰ از خود برجای گذاشت.
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت از تشکیل شورای عالی طرح‌ها در گروه صندوق‌ها خبر داد و گفت: سه میلیارد دلار در طول سه سال، برای حدود ۲۰ طرح صندوق‌ها که به طور عمده در حوزه نفت و انرژی هستند، سرمایه‌گذاری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در رأس هیاتی از مدیران صنعت پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی اروند حضور یافت و با مدیران این شرکت نشست صمیمانه‌ای برگزار کرد.

حضور هیئت ارشد دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه در پتروشیمی اروند؛ 

هیئت ارشد دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه به همراه هیاتی از انجمن صنفی کارفرمایی ایران در پتروشیمی اروند حضور یافتند. 
علی رستمی مدیرعامل شستا و اسماعیل لله‌گانی مدیرعامل بانک رفاه در سفر به استان خوزستان از فعال شدن فاز اول پروژه‌ پتروالفین فن‌آوران بندرماهشهر پس از یک دهه و با تامین سرمایه ۵۰۰‌میلیون یورویی از سوی بانک رفاه کارگران خبر دادند‌.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه برنامه‌های متعدد سرمایه‌گذاری برای توسعه طرح‌های نفت پیش‌بینی شده است، از مذاکره با بانک‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت خبر داد.

مهندس نشان زاده در نشست خبری:

مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه این شرکت با اتکا به توان داخلی توانست تحریم را تبدیل به فرصت کند، گفت: با نوسازی و پوشش دهی ۲۵۰۰ جفت تجهیزات آند و کاتد شرکت پتروشیمی اروند تولید کلر کشور برای ۵ تا ۸ سال آینده بیمه‌ شده است.

«اروند» از پتروشیمی‌های سرآمد کشور؛

مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی سود شرکت پتروشیمی اروند در ۹ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل، از آغاز طرح‌های توسعه این شرکت‌ در سال آینده خبر داد.
یکی از موارد اساسی برای بی‌اثر کردن تحریم‌های نفتی، تغییر رویکرد از خام‌فروشی به سمت فرآورده‌فروشی و تولید محصولات نهایی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در مسیر کاهش وابستگی کشور به نفت خام است که ایجاد و احداث پتروپالایشگاه‌ها یکی از این راهکارهاست.

رشد ۷۶ درصدی ارزآوری برای کشور؛

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از رشد ۷۶ درصدی ارزآوری صنعت پتروشیمی در ۹ ماه امسال نسبت به پارسال خبر داد و گفت: پتروشیمی‌ها در دوران سخت تحریم از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد دلار درآمد صادراتی برای کشور ایجاد کرده‌اند.

«نشان‌زاده» مدیرعالی سال ۱۴۰۰؛

در ششمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال، که با حضور معاونین رئیس جمهور و نمایندگان مجلس برگزار شد، تندیس و نشان مدیرعالی سال ۱۴۰۰ به «حسن نشان زاده مقدم» مدیرعامل پتروشیمی اروند اهدا شد.
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌ زیست مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از جمعیت ۱۸ هزار نفری کارکنان مجتمع گاز، سه هزار و ۲۷۰ نفر در مجتمع گاز پارس جنوبی به کرونا مبتلا شده اند که متاسفانه از این تعداد سه نفر از کارکنان جان باخته اند.
در دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی برای گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس پنج تفاهم نامه به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان و با هدف تزریق مالی و سرعت بخشیدن به پروژه‌های فاز اول مگاپروژه «الماس ماهشهر»، «هرمز» عسلویه، «پی. دی. اچ/ پ. پ» بیدبلند خلیج فارس و اتیلن اکساید «اندیمشک» امضا شد. 
پس از آنکه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر موضوع نان‌های پروازی در عسلویه را افشا کرد، خبرنگار «نفیرنفت» پیگیری‌های خود را برای دریافت جزییات بیشتر آغاز کرد و مشخص شد پیمانکاران نان‌ مصرفی رستوران‌ها را از تهران ارسال می‌کرده‌اند و حالا بازرسان اداره کار پارس‌جنوبی با بازرسی‌های مستمر در پی نظارت بیشتر بر این موضوع‌اند.

سلاجقه: اگر دستگاه قضایی خوزستان نمی‌تواند این مسائل را حل کند، در سطح ملی این مسائل را حل خواهیم کرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کیفیت آب و خاک و هوا در ماهشهر در اثر فعالیت پتروشیمی‌ها با مشکل مواجه شده است، گفت: فرزندان این منطقه با استشمام این بوی خطرناک با مشکل مواجه می‌شوند و اگر دستگاه قضایی خوزستان نمی‌تواند این مسائل را حل کند، در سطح ملی این مسائل را حل خواهیم کرد تا مردم توسعه و زندگی سالم داشته باشند.
درحالیکه سال گذشته برخی مجتمع‌های پتروشیمی ازجمله خراسان به دلیل قطع گاز با توقف تولید مواجه شدند، نگرانی‌ها از قطع دوباره گاز در دیگر مجتمع‌های پتروشیمی‌ همزمان با فرارسیدن زمستان و کاهش تولیدات این صنعت دربین سهامداران عمده و بازار سرمایه بیش از پیش احساس می‌شود.
مدیر امور مالی شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه بعضی از اقلام پرداختی به کارکنان صنعت نفت مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند، گفت: درباره اقلام دیگر نیز در صورت تأیید دفتر فنی سازمان امور مالیاتی اقدام اصلاحی به عمل خواهد آمد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری در بخش دریایی، ۲۴۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می‌شود که این برنامه‌ها در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.
به‌کارگیری مدیران کل حوزه وزارتی و روابط عمومی و دیگر مدیرانی که حسب نیاز و صلاحدید وزیر نفت از خارج صنعت نفت به وزارت نفت دعوت به کار شده‌اند، برابر اختیارات قانونی وزیر نفت و عطف به تبصره یک ماده ۱۰ قانون آیین‌نامه نظام‌های اداری و استخدامی کارکنان صنعت نفت بوده و تأکید می‌شود انتصاب‌های یادشده برابر اختیار قانونی وزیر و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های جاری صنعت نفت انجام شده است.
بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرگزاری نفیرنفت قرار گرفته است، طی دوران مدیریت محمود فخرایی در پتروشیمی فارابی حدود ۸۰ نفر نیروی جدید در این شرکت مشغول به کار شده‌اند و بستگان «محمد جواد بدری» در پتروشیمی فن ‌آوران بدون رعایت ضوابط استخدامی، بکارگیری شده‌اند.
بنا بر اعلام وزارت نفت ایران، میدان گازی پارس جنوبی که ۷۰ درصد گاز ایران را تامین می‌کند، در حال ورود به نیمه دوم عمر خود است و تا ۴ سال دیگر هر سال به اندازه یک فاز (۲۸ میلیون متر مکعب در روز) از تولید آن کاسته می‌شود.
نماد معاملاتی پتروشیمی فارابی (شفارا) به استناد بند 7 ماده 13مکرر2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران به ظن وقوع جرائم موضوع ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار [که می‌تواند به حبس تعزیری تا یک سال یا جزای نقدی تا پنج برابر سود به دست آمده منجر شود]، تعلیق شد.
شرکت پتروشیمی اروند در شش ماهه نخست سال جاری، در کنار صادرات موفق و ارزآوری چشم‌گیر، عنوان شرکت برتر بورس کالا در رینگ پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را کسب کرد تا کلکسیون رکوردهای خود در تولید، فروش، معاملات بورس، صادراتِ موفق، ارزآوری و خلق ارزش‌ها را کامل کند. 
با ابلاغ مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به هلدینگ ها و شرکت‌های پتروشیمی، حسب تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ وزیر نفت، شرکت‌های پتروشیمی نیز مشمول اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و وابستگان شدند.
گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس بر اساس سیاست‌ جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون استخدامی و تحقق عدالت در استخدام، نیروی مورد نیاز برای شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس را از طریق برگزاری آزمون استخدامی، جذب می‌کند.

قدردانی فرماندار و نماینده بندر ماهشهر از پتروشیمی امیرکبیر؛

آئین کلنگ زنی و امضای تفاهم نامه ساخت دبیرستان دخترانه ۱۲ کلاسه در شهرستان بندرماهشهر با حمایت پتروشیمی امیرکبیر؛ در حضور فرماندار و نماینده مردم شهرستان؛ رییس آموزش و پرورش بندر ماهشهر،معاون مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد.

مهندسین وزارت نفت نوشتند:

چندی است که تخلفات اتفاق افتاده در واگذاری بازرگانی پتروشیمی در دادگاه در حال رسیدگی هست و انتظار می رود علاوه بر برخورد قانونی لازم با متخلفین، احقاق حقوق بیت المال هم صورت پذیرد.
عظیم‌ترین برج‌ صنعت پتروشیمی کشور که توسط متخصصین داخلی طراحی و ساخت شده است، جهت نصب در واحد پارازایلن وارد مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا شد.
عملیات افزایش 20 درصدی ظرفیت تولید برج های جذب واحد پارازایلن شرکت پتروشیی بوعلی سینا در غیاب شرکت خارجی صاحب لیسانس به بهانه تحریم های ظالمانه و یکجانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور، به دست متخصصین داخلی انجام شد.

با تکیه بر‌ توان متخصصین داخلی در روزهای تحریم؛

با اعلام فرماندار مسجدسلیمان، صنعت پتروشیمی کشور پیش‌ از پایان نخستین ماه سال ۱۴۰۰، با تکیه بر دانش و توان متخصصین داخلی در روزهای تحریم آماده افتتاح یک طرح مهم پتروشیمی با سبد‌ محصول استراتژیک‌ اوره‌ و آمونیاک می‌شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی:

یوسفی برگ برنده ایران در مقابل تحریم را بهره‌ جستن از مزیت‌های داخلی دانست و گفت: نفت متعلق به همه ملت ایران است، ما نمی‌گوییم نفت تنها برای جنوبی‌هاست، اما انتظار داریم محرومیت‌های مردم مناطق نفت‌خیز نیز برطرف شود.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده و دریافت مجوزهای لازم، طرح طبقه‌بندی مشاغل برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان پیمانکاری تابع قانون کار شاغل در این شرکت از یکم اسفندماه امسال اجرایی شد.
مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 9 میلیون و 88 هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسیده است.

"اروند" تامین کننده کلر 5 غول پتروشیمایی؛

مدیرعامل پتروشیمی اروند می گوید تولید "کلر" از محصولات میانی و استراتژیک صنعت پتروشیمی در این شرکت با رشد 12 درصدی همراه بوده و اکنون پتروشیمی اروند، کلر پتروشیمی های بندرامام، غدیر، زنجیره ایزوسیانات‌ها پتروشیمی کارون، پلی‌کربنات پتروشیمی خوزستان و واحد PVC اروند را تامین می کند.
پیگیری‌های خبرنگار نفیرنفت‌ در هاب‌ پتروشیمی ماهشهر نشان می‌دهد، تعمیرات اضطراری که در پتروشیمی امیرکبیر آغاز شده، کوتاه‌مدت بوده و بنا به ضرورت و به‌جهت جلوگیری از توقف تولید و با رعایت بالاترین ضرایب کنترل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در فضای باز صورت می‌گیرد.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه خط لوله انتقال نفت گوره تا جاسک به طول یک هزار کیلومتر در همین دولت به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: به وزارت نفت به خاطر اجرای این کار استراتژیک و همچنین افزایش تولید گاز، بنزین و گازوئیل تبریک می‌گویم.
لابی برای بکارگیری افراد غیر متخصص در صنعت استراتژیک پتروشیمی توسط برخی از نمایندگان، بخصوص در مجلس های نهم و دهم تبدیل به یک عارضه جدی در این صنعت شده است بطوریکه نمایندگان مجلسی که با آرا مردم به خانه ملت فرستاده شده اند بجای استفاده از ابزار نظارت برای جلوگیری از سو استفاده های احتمالی، خود به موضوعات فساد دامن می زنند و با فشار گسترده به وزرا و مدیران ارشد سعی در گماردن افراد معتمد خود در صنایع مختلف کشور از جمله صنعت پتروشیمی بر می آیند.

با اجرای پروژه‌های رفع تنگنا‌های تولید؛

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، در سال جهش تولید، با اجرای پروژه‌های رفع تنگنا‌های تولید، آماده ثبت رکورد…
خاندوزی گفت: با همکاری وزارت نفت، پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس را وارد بورس می‌کنیم و همچنین برای بسیاری از پروژه های جذاب معدنی کشور ظرفیت در بازار سرمایه وجود دارد که باید مشارکت مردمی و تامین جمعی مردم فراخوان کنیم.
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با حضور در شرکت پتروشیمی اروند در جریان روند افزایش تولید بزرگترین زنجیره پی‌وی‌سی و کلر غرب آسیا، بومی‌سازی، خودکفایی و جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد و شرایط تحریم‌ها  قرار گرفتند.
پتروشیمی بوعلی سینا که توانسته رکورد قابل‌توجه افزایش ۷۷۸ درصدی افزایش ارزش بازار از زمان عرضه در آذر ۱۳۹۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ را ثبت کند، توانسته به سهمی مطمئن، همواره سودآور و مقاوم در برابر تلاطمات هیجانی بازار نزد سهام‌داران شناخته شود.